onsdag 19. september 2012

Gress!


Før mente jeg at gress passet i naturen og ikke i hagen. Heldigvis er ikke smaken konstant. Det hadde også blitt kjedelig. Nå har jeg plantet prydgress flere steder i hagen. Plantene har ikke helt nådd sine høyder, men til neste år tror at de vil gjøre det. Gress er luftig, svevende, gir høyde og varme toner. De fire første bildene er tatt på UMB på Ås. Jeg har dessverre rota bort plantegningene over staudebedene, så jeg vet ikke hva slags prydgress det er.

















                                              In natura på Hvaler










                                              Ha en god kveld!

5 kommentarer:

  1. Å ja det er fint , spesielt når en har så fin naturtomt som du har.
    Nydelige bilder ,Marit.

    SvarSlett
  2. Gress er lekkert, spesielt på denne tida.

    SvarSlett
  3. Jeg har også blitt glad i gress etterhvert. Det er fint som kontrast til andre planter

    SvarSlett
  4. Ja det er så rart med korleis smaken forandra seg.....noko ein slettes ikkje kunne like for nokre år sida kan bli til favoritt.
    Gras er flott og dekorativt.

    SvarSlett
  5. Det ser ut som Festuca glauca, Blåsvingel på de översta bilderna och en Miscanthus, japanskt gräs på bilden längre ner. Så vackra o vilda bilder!

    SvarSlett