fredag 31. mai 2013

Grønne vekster


I år har jeg sådd svart grønnkål for bl.a. å ha i krukker. Den ligner på 'Nero Toscana Precoce'. Krukkene skal plasseres sammen med  dahlia/georginer og andre planter i krukker. Det var så morsomt å se en ide i virkeligheten på Chelsea Flower Show. Nå er ikke min grønnkål høyere enn 3-4 cm, men de vokser fort med god næring.
Fordelen med grønnkål er at de ikke blir spist opp kålsommerfuglens larver. Gleder meg til å se resultatet.


















                                Ha en fin helg, hagehelg! Anne


12 kommentarer:

  1. Så vackert det ser ut! Grönkål och palmkål är ju så snygga! Gillar blandningen av grönsaker och blommor och sen att äta upp dem är ett sant nöje!
    Lycka till med odlingen :-)

    SvarSlett
  2. Supersnyggt! Ska bli spännande att se hur fint det blir hos dig.
    Jag hade planer på att så den också, men så blev det inte:).
    Ha en fin lördagskväll, här har åskan och regnet precis dragit förbi.
    Kram Maria

    SvarSlett
  3. Kjekt å prøve ut noko ein har blitt inspirert av. Spennande å sjå korleis det blir.
    Flotte bilete du viser.
    God helg vidare, frå MarJE.

    SvarSlett
  4. Så spennende. Jeg har aldri våget meg på slike vekster. Har egentlig lite peiling på kjøkkenhage, og det som er mulig der.

    Ønsker deg en fin lørdagskveld. Klem

    SvarSlett
  5. Vad fint med blandningen av blommor och grönsaker. Du får berätta hur det går med odlingen, Ha en skön helg /Marika

    SvarSlett
  6. Jeg gleder meg også til å se resultatet!

    SvarSlett
  7. Så kreativt og spennende da Anne! En kombinasjon som jeg ikke ville klart å komme på selv. Blir spennende å se:) Ha en fin uke.

    SvarSlett
  8. Spennende kombinasjon - gleder meg til å se resultatet!

    SvarSlett
  9. Det var en god ide, bladene er jo så flotte og har så fin grønnfarge.
    Det blir artig å se resultatet.
    Maritklem.

    SvarSlett
  10. Dette var inspirerende bilder! Jeg hadde svart (mørkerød) grønnkål i fjor, for å gjøre grønnsakshagen mer estetisk, men det var jo en glimrende ide å bruke grønnkål i krukker også. Garantert suksess! Takk for tipset. :)

    SvarSlett
  11. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    An Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như mua máy đưa võng ở tphcm địa chỉ ở đâu uy tín.

    SvarSlett