tirsdag 27. august 2013

Månedens favoritt


I vinter da jeg bladde i frøkataloger, fant jeg Ammi majus. På norsk narregulrot! (Wikipedia)
Den minner meg om hundekjeks som er en av junifavorittene mine. De kan ikke helt klare seg alene og må støtte seg til andre. Her står de i krukker.
Neste år skal jeg så enda flere.
 Hos Anna Vattenkanna finnes det mange forskjellige augustfavoritter.



Dahlia 'White Aster' og Ammi  majus.


















Det er så deilig at sommeren fortsetter og at man kan sitte på terrassen til langt på kveld. Anne


10 kommentarer:

  1. Nydelig kombinasjon, Anne! Har forelsket meg i denne planten også.

    SvarSlett
  2. Vi koser oss ute på andre siden av fjorden også! :-)
    Jeg liker hundekjeks, så Ammi majus falt i smak!
    Liker det "grøftekantaktige"preget.
    Kos deg videre i sensommerkvelden!

    SvarSlett
  3. Vildmorot är en av mina absoluta vilda favoriter, de är så vackra och sirliga att se på. Och så doftar de morot. Verkligen snyggt att kombinera med en blomma som har en annan textur och form.
    Ha en riktigt god kväll!
    Kram Maria

    SvarSlett
  4. Ååh, hvor godt de to kledde hverandre:) Hundekjeks har vært med meg siden bardommen, så Ammi gikk rett hjem her.

    SvarSlett
  5. Hei! Så flott den og den hvite dahliaen var i sammen! Hvite blomster er bare så fine :-)

    SvarSlett
  6. Heisann - dette var en flott blomst! Nok flere som skal kikke etter denne i vinter, når frøkatalogene kommer. :) Vet du om den frør seg? Takk for tipset.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet ikke om den frør seg, men det hadde ikke vært meg i mot. Hvis den gjør det i store mengder, tror jeg ikke at den er vanskelig å luke bort.

      Slett
  7. Denne var virkelig flott!

    Ønsker deg en super fin helg. Klem

    SvarSlett
  8. Hei Anne! Så nydelige bilder av hvite blomster! Jeg har sådd ammi majus jeg også, og den var vakrere enn man skulle tro. (Jeg trodde den var enda mer uunseelig enn den i virkeligheten viste seg å være.) Moro å se de flotte bildene dine!

    SvarSlett