søndag 16. mars 2014

Vår i hagen


Nå blomstrer snøklokker og de første krokusene. Når snøklokkene har blomstret ferdig, tar jeg opp noen klumper og planter dem andre steder i hagen. Veldig greit å gjøre det når jeg kan se hvor de vokser.
Vi har flytta bøketrær som har stått midlertidig et annet sted i hagen. Midlertidig har minst blitt 6 år!
Tenkte de skulle få danne en portal foran pergolaen.
Det er utrolig hvor sliten man blir etter timer i hagen. Det er nesten irriterende å måtte ta seg pauser.






















Disse julerosene har sådd seg selv
































Nå regner det litt ute og det lukter så himla deilig jord. Deler hos Vivishagerom og litt til, Helgegleder og I hagen ved skauen , Vårtegn. Ha det godt! Anne



22 kommentarer:

  1. Oj så många Snödroppar!!!
    Vad jag önskade att det såg ut så hos mej!
    Får lov att dela min lilla tuva så det blir fler.
    Ha de bra
    Mariana

    SvarSlett
  2. Så utrolig fint med så mange Snöklokker! Det er deilig å komme igang i hagen, men man merker på ryggen at det er noen måneder siden sist:-)
    Klem Nora

    SvarSlett
  3. For et herlig vårteppe av snøklokker. Lurte å spre dem mens du ser hva det er. Ja, nå skal hage-kondisen bygges opp. Man er litt smårusten i starten og tar gjerne litt for hardt i. Ikke tid til å pause vet du. Det går seg til:)

    SvarSlett
  4. Så fint med alle snøklokkene! Lurt og flytte de etter blomstring. Høres ut som du har hatt en fin dag i hagen, og det er så kjekt å være i gang. Uvant arbeid kjennes i kroppen men det går seg nok til etter hvert som vi skrider utover i sesongen :) Ser flott ut med portalen,,,blir spennende å se den etter hvert.
    En fin kveld og ny uke ønskes fra Tone

    SvarSlett
  5. For noen flotte bilder av hagen din, og så mange Snøklokker.
    Hos meg vil de bare ikke komme, men de er jo så flotte og jeg gir ikke opp enda.

    Ha en flott ny uke!!

    SvarSlett
  6. Portalen kommer til å bli kjempe stilig! Regner med at du viser bilder når bladene har kommet :)

    SvarSlett
  7. Hei Anne! Så flotte tuer med snøklokker du har! Jeg har lest at de skal deles mens de er grønne og friske. Jeg har to små tuer som jeg har lyst til å dele for å få de flere steder. De er jo så vakre! Nydelig krokus du har også.

    Ha det godt!

    SvarSlett
  8. Fantastisk flotte snøklokker du har i blomst. Nå som våren kommer, så skulle man vel ønske hagen full av slike.
    Du har jo veldig mange små spirer også, så herlig! Takk for at du deler denne fine helgegleden. Klem Vivi

    SvarSlett
  9. Fina bilder, så många snödroppar. Man blir lite stel av allt trädgårdsarbete, man är lite ovan:)
    Det regnar här också nu.
    Kram Maria

    SvarSlett
  10. Hvilken overflod av Snøklokker, herlig! Og så moro med selvsådde Juleroser.

    SvarSlett
  11. Så underbara vårbilder och vad skönt att vintern har gett med sig. Då har ni ingen tjäle kvar nu? När man startar med trädgårdsarbetet för säsongen har man både dålig kondis och slappa muskler hihi man blir så trött och sover otroligt gott på natten! Man kan också märka att det gått ett år till... man är inte trettioett längre... hihi.
    Tack snälla rara för tomatfröerna, jag fick dem i fredags och de ligger klara att sås så fort jag har skaffat såjord. Så otroligt spännande det är att få "riktig" kompispost, det känns fint!
    Kram Maria

    SvarSlett
  12. Du så mange snøklokker du har! Så flott! Mine er også i god vekst, men det tar nok noen år før de blir så mange.
    Bøk er flott. Har ønsket meg bøkehekk i mange år, men har slått det fra meg nå, av litt forskjellige grunner.
    Juleroser har jeg aldri prøvd i hagen her. Vet ikke helt om de vil trives i min hage, men det vet en jo ikke før en har forsøkt.

    :)

    SvarSlett
  13. Sååå vackert med alla snödroppar, påskliljor har jag inte köpt ännu, njuter av tulpaner än så länge!
    Ha en fin vårvecka.
    /Lotta

    SvarSlett
  14. Ååå..sånne tette tuer av snøklokker er jo bare helt perfekt! Så flott og spenstig pergola..blir frodig med bøketrærne foran den. Mye spennende på gang i såpottene dine! Ha en fin uke! Hilen Eli.

    SvarSlett
  15. Kjempefint med de bøketrærne! Og så så mange snøklokker - sånn drømmer jeg om å få det også..... Jeg har 4-5 stykker som blomstrer i hagen nå - det kommer til å ta en stund for de blir så flotte 'snøflekker' i min have.

    SvarSlett
  16. Nydelig med snøklokker i store tuer!
    Her har vi det vått og ganske kjølig for tiden. Jeg drømmer om sol og varme vinder.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  17. Underbart med all vårfägring! Så fint det blir med din portal. Det är tungt med trädgårdsarbete, så det är nästan skönt med lite regn så man får vila sig lite.
    Titti

    SvarSlett
  18. Hallo.Var jo nesten eit teppe med snøklokker dette ! Har også konkludert med at skal eg flytta-dela vårløker må det gjerast rett etter bløming ellers gløymer eg det ut. Held på med flytteproskjekter i hagen eg også. Kjekt å laga litt nytt av det ein har. Ha det godt.

    SvarSlett
  19. Likte de snøklokke-klyngene dine! Sånt drømmer jeg om. Kjøpte snøklokkeløk i fjor og jeg tror de spirer. Det er jo fantastisk om det er sant, for det kan visst være vanskelig siden løken blir for tørr. Jeg håper det går bra med stiklingen min av klokkeranken nå uten pose på hodet. Det er ganske fuktig i rommet der den står. Jeg skal prøve å ta flere. Morplanta må kuttes og jeg har lyst på flere :-)
    Ha det godt!

    SvarSlett
  20. Så flotte snøklokker Anne og så mange, nydelig.
    Jeg flytter litt på mine løker hver vår også men her er det musa som drasser de rundt i hagen hver vinter hehe.
    Nydelige krokus og vårblomster og jeg ser det gror godt i frø pottene dine.

    Jeg kjenner også at jeg ikke er vant med hagearbeide, men så godt det er å være igang igjen.

    Maritklem.

    SvarSlett
  21. Her var det mye flott! Og jeg liker så godt hagen din :)
    Juleroser som har sådd seg selv også - sukk. Og en god mende planter i "the nursery".

    SvarSlett
  22. Oj vad mycket fina snödroppar, en sån våräng önskar jag mig med. Det krävs en del jobb förstås och tar lite tid att samla ihop så många. Jag har haft sånt problem med min dator och har inte kunnat se bilder eller kommentera inlägg, men nu är det fart och fläkt igen!
    Kram Maria

    SvarSlett