lørdag 5. juli 2014

Bl.a. riddersporer, roser, linda og en frosk.


I dag har det vært 27 grader og et lett skydekke. Riddersporene og linda blomstrer. En søt blomsterduft sprer seg. Det må være tusenvis av insekter oppi treet og det er en intens summing.





Av og til er 1 mm nok for valmuene til å få fotfeste. 



Diverse potter skal vaskes, men en six-pack var opptatt.































Helenium 'Moerheim Beauty' har akkurat startet blomstringen.











Det blir ikke tropenatt i natt, men det blir ikke så langt unna. Ha det godt! Anne



10 kommentarer:

  1. Hei Anne!

    Ja, i dag har det vært varmt, og det er lummert. I morgen tror jeg det blir tordenvær. Valmuer trenger ikke mye jord, nei ;-) Jeg har de overalt i år, men de er så vakre. Riddersporene dine har så flotte farger!
    Hvit lobelia skal jeg ha til neste sommer, for de er så vakre.

    Ha det godt!

    SvarSlett
  2. Så mange fine stauder du har. Lilla riddersporer er virkelig fine! Vet du, jeg vannet i en krukke i går og da hoppet det plutselig en frosk fram :-)
    Ha en riktig fin søndag!
    Berit

    SvarSlett
  3. Mye flott som blomstrer hos deg nå! Lekre riddersporer! 'Moerheim Beauty' er også flott! Jeg har prøvd den her, men av en eller annen grunn ville den ikke hos meg.
    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  4. Lilla/rosa ridderspore kunne jeg godt tenke meg! Morsomt med frosken :)

    SvarSlett
  5. Herlige sommerblomster og inspierende bilder!
    Var det en prins du fant?? ;)

    SvarSlett
  6. Virkelig sommer i hagen din!
    takk for navnet på planten...jeg skal se om jeg kan få skaffet meg denne:)

    SvarSlett
  7. Sån fin blomning!!
    Varma och sköna dagar.
    Ha en bra vecka
    Kram
    Mariana

    SvarSlett
  8. Så flott det blomstrer i hagen din! Riddersporer er et must, og de er veldig takknemlige for de strutter :)
    Haha, frosken har lagt seg godt til rette ser jeg ;o)
    Her har det også vært varmt og godt, men i dag var det litt kjøligere gitt! Til uka har vi varmen tilbake ifølge yr.no!
    Kos deg i hagen!

    SvarSlett
  9. Hi Dear,
    everything fits perfect! The beautiful flowers and the curious frog!!!
    A wonderful week with sunshine and happyness
    Elisabeth

    SvarSlett
  10. Aldeles nydelige farger du har hos deg, og alt ser frodig og veldig velstelt ut!

    SvarSlett