lørdag 6. september 2014

Fløyelsesmyke dager


Det er sommer, det er varmt, og det vokser og det blomstrer. Vi sitter ute til det er bekmørkt. I dag har vi vært rundt omkring. Og det vokser jammen der også. De to første bildene er fra NMBU på Ås.  (De skifter navn stadig vekk.) Her det noen utrolig vakre staudebed.












                 Dette er blomstring som jeg vender tilbake til år etter år i Drøbak.
                             





Hjemme i hagen






Litt feiring.























                         Deler hos Vivi med Helgegleder. God natt og ha det godt! Anne


15 kommentarer:

  1. Vilka maffiga rabatter du visar på de första bilderna! Härligt med gräs och som det ser ut, rosenflockeln. Kram Merja

    SvarSlett
  2. Flotte bilder! Likte bed-bildene fra Ås - det er tydeligvis en plass en burde dra! Flott med gras i stauderabatten. Riddersporer skal jeg få meg også - de er nydelige.

    SvarSlett
  3. Ja, det vokser og vaier både her og der ser jeg. Skjønner godt at du stadig må tilbake til blomsterveldet i Drøbak. Fint at du tar oss med:) Det er så fint med gress og strå i bedet. Jeg må nok kaste meg på den vaiende bølgen. Ha en fin søndag Anne.

    SvarSlett
  4. Hei Anne!

    Nydelige bilder! For noen fuchsia du har! De var enormt store. Det er da de er flotte til større de blir.

    Ha det godt!

    SvarSlett
  5. 2. gangs blomstring på riddersporene? Ikke verst :) Flotte fuchsia! Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  6. Fantastiske gress de har på Ås...liker de nå de får god høyde:)
    Og Fuksia-hekken din er nydelig:)
    Masse inspirasjon:))

    SvarSlett
  7. Så flotte bilder - liker spesiellt de fra Ås!
    Ønsker deg en fin ny uke!
    Klem Nora

    SvarSlett
  8. Så flotte dahlia i hagen din! De var bare lekre. Nydelig hvordan alt det grønne blir fremhevet av grusen.

    SvarSlett
  9. Så fint! Härligt med färgrikt. Vackra foton på ringblommor och solrosor. Önskar dig en ny fin vecka.

    SvarSlett
  10. Så mye fint da! Her må jeg få flere høstblomstrende stauder, for jeg får aldri nok av dem. Takk for titten i den flotte hagen din!
    Ha en fin ukestart. Kathrine

    SvarSlett
  11. Flotte bilder igjen. Vi må nok en tur innom Ås denne uka, og...fuksiaene er nydelige!
    Vi sitter også ute om kveldene selv om det er mørkt og regner.( under tak )
    Ha en fin uke.
    Eirin

    SvarSlett
  12. Jeg ser at du har utrolig mye fint i bedene dine selv om det er høst. Herlig!

    SvarSlett
  13. Utrolig lekkert, som alltid:)

    Stor klem

    SvarSlett
  14. Fin blomning hos dig, Solrosorna är så fina, köpte frön av flera sorter som jag glömt att så.

    SvarSlett
  15. Underbara bilder som vanligt, jag gör som du och studerar mina dahlior intensivt :-) vill bara ha fler och fler... Det verkar svämma över av blommor hos dig, det ser så läckert ut! kram

    SvarSlett