søndag 10. juli 2016

Hva frø har blitt



Frøplanter som stod tett i tett inne, blomstrer ute.



















Cobeae scandens, klokkeranke har blitt ranker. Nå omkranser den inngangspartiet. Den har knopper.







Ringblomst 'Indian Prince'



Deilige hagesysler







Salvia 'Victoria'



Prøvde å få med meg henne på jordrottejakt, men hun har andre interesser



                                      I år har jeg sådd mange forskjellige prydtobakk. God julinatt! Anne
                                      Vet ikke helt hvem jeg heier på, Frankrike eller Portugal?
                   

15 kommentarer:

  1. Mange flotte blomster. Er den hvite en el annen campulana type? Er den grei å få til?
    Ha en flott uke. Her pøsregner det. Deilig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Det er en Campanula, men er litt usikker på hvilken. Har innbilt meg at det er fagerklokke. Kjøpte hvite og blå. Der jeg plantet dem, har de forsvunnet, men de dukker opp flere steder i hagen. Ett sted har den hvite kommet i mange år. Det er flere hvite enn blå i hagen nå. Så jeg må si de er enkle å få til. De klarer seg selv, men sprer seg lite. Akkurat passe.
      Flott uke til deg også

      Slett
  2. Yes, all our annuals are starting flowering now, I´m fond of your Cobae scandens already with buds....here they always are rather late with their flowers, sometimes the first appear late September.

    SvarSlett
  3. Hei Anne! Vakre bilder og du har så mye fint som blomstrer nå. Cobaea har jeg bare hatt en gang, men den er et godt eksempel på hvor mye et frø kan vokse på kort tid.
    Klem, Marit

    SvarSlett
  4. Så mye fint som blomstrer hos deg!
    Nei pus har det vel travelt i disse dager☺

    SvarSlett
  5. Det är fantastiskt med egna plantor. Dina är jättefina. Här har vi harungar, fina de med, men vissa plantor blir mat istället för prydnad.
    Ha det gott!

    SvarSlett
  6. Så mye fin blomstring, Anne! Her i Bergen er det så vått at jeg tror ikke jeg finner mye fint i blomst akkurat nå! Kom hjem fraen ukes ferie sent i går kveld, og har ennå ikke hatt runden i hagen... Håper på bedre vær etter hvert! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  7. Hei! You have cosy garden. I like Your place to sit. And af course lovely campanulas! Nyt sommeren du :)

    SvarSlett
  8. Så nydelig blomstring i hagen din! Veldig flott klokkeranke, den har jeg aldri prøvd. Ha en fin ny uke i hagen :)

    SvarSlett
  9. Ja, er det ikke fantastisk hvor mye flott de små frøene faktisk greier å produsere? Men så har du nok gjort en god jobb også, frodigheten kommer jo ikke helt av seg selv, uansett hvor spirevillige frøene er :)

    SvarSlett
  10. Nydelig blåfarge på Victoria

    SvarSlett
  11. Kjekt når frøsådde planter blomstrer. Jeg har ikke sådd prydtobakk i år og savner dem. Klokkeranken ble det heller ikke noe av, prøvde å overvintre, men det gikk ikke. men den skal jeg prioritere å så til neste år. Hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  12. Det er utrolig givende når de bittesmå frøplantene plantes ut og så kvitterer med flott blomstring! En kan nesten ikke tro at et lite frø utvikler seg til noe så fint! Klokkeranke hadde jeg for noen år siden, og det ble nydelig blomstring, og FOR en voksekraft! Kos deg i hagen Anne!

    SvarSlett
  13. Så flitig du varit med frösådder men nu kommer belöningen! Jättefint!

    SvarSlett
  14. Liker så godt den fine grusen i hagen din. Og fargeskalaen:):)

    SvarSlett