tirsdag 8. november 2016

Lengter etter høsten


Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle si. Det er vinder fra Sibir og det er himla kaldt. Håper vinden snur snart. Vinteren er mer enn lang nok. November er en høstmåned, er det ikke?



Oktoberbergknapp, Hylotelephium spectabile  har fremdeles farger. Bildet under er tatt for noen få uker siden
















Anisiop og prydgresset fagerrørkvein.















Buxus, buksbom, prydgress Calamagrostis acutiflora 'Overdam ( den er nesten vakrest om vinteren) og purpursolhatt, Echinacea purpurea 



Vinrute, Ruta graveolens har vi hatt i hagen i to år. Den har vakre blader og er vintergrønn. Om våren ser den medtatt ut her i hagen, men en tar seg opp. Den blir nesten en busk



Det som er spennende  med vinteren, er at hagens/ naturens skjelett  kommer til syne.
 Håper det går den riktige veien i USA. Det er mer enn bekymringsfylt. God novemberkveld! Anne


8 kommentarer:

  1. Hei Anne!

    Ja, av to onder vil jeg heller ha høst enn vinter. Vinteren i år minner om en gammeldags vinter. Den iskalde vinden går gjennom marg og bein.
    Sitter og følger valget i USA nå, og jeg føler at det er valget mellom to onder. Det blir uansett spennende!

    God natt!

    Klem, Marit

    SvarSlett
  2. Sitter her og følger med valget i USA. Uansett blir det spennende. Her er det -5 og vind. Iskaldt. Det er meldt varmegrader i neste uke. Håper at det stemmer.Ha det bra.

    SvarSlett
  3. Ja, det er skikkelig kaldt nå :-)

    SvarSlett
  4. Uffja, i år kom vinteren brått og brutalt! Og enig med deg, ville gjerne hatt høst littebitte lenger.
    Både snø og kuldegrader i rikelig monn her i Valdres også. Vi får kose oss med bilder av sommeren (og høsten..) som har vært så lenge til vi tiner fram igjen. Ha en fin ny uke :-)

    SvarSlett
  5. Är helt ense med dig, november är en höstmånad och vi blev lurade på en stor del av hösten i år. Hann inte bli klar med allt som skulle göras i höst och det ligger massor av löv på gångarna som nu är snötäckta.

    SvarSlett
  6. Vakre vinterbilder, Oktoberbergknapp er blitt en av mine nye favoritter!
    Det valget altså, pur elendighet!
    Ha fine dager,
    Klem, Ida

    SvarSlett
  7. Jeg forstår så godt at du vil ha høst for alt den er verdt! Men jeg må si det var vakre vinterbilder fra hagen din. Det gode når været er på dette viset, er i alle fall at man får god tid til å være litt kreativ før jul innendørs! Selv er vi i landflyktighet denne uken på Gran Canaria, og jeg må visst stålsette meg på å komme hjem igjen til vinder fra Sibir!!

    SvarSlett
  8. Hej Anne!
    Vackra bilder, och vilken kontrast med en färgglad blomma mitt i de bruna vissna. Vi har snö och några minusgrader,trädgården har gått i ide.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlett