tirsdag 10. april 2018

I dag så jeg linerla


Det er første gang at jeg ikke har vært glad for å se den. Her er bakken dekket med snø og is. Det er ikke mye mat å finne. Håper at sola og varmegradene gir mat. Har sett hærmygg og noen andre insekter som har våkna til liv.
Skulle så gjerne ønske at vi hadde noe mer å tilby. Snart kommer den norske sommeren.
Hagen min som ble vist i kveld på NRK TV- Hagen min har masse å tilby.



                                                      Trollius 'Cheddar' , ballblom



































Fint opphakka gressløk med et lett dryss av Maldon sjøsalt er forsommer. Dette fikk jeg på brødskiva  av bestefaren min. En forsommeropplevelse. Ha det godt! Anne

14 kommentarer:

  1. Hei Anne!

    Jeg så på programmet i hagen min idag, men det var da fra Norkjosbotn? Eller var det noe jeg gikk glipp av? Det var om en mann som hadde arvet hagen etter besteforekdrene sine det jeg så :)

    Har du virkelig sett linerla? Så hyggelig! Jeg har bare sett svarttrosten, men det er et vårtegn det også. De spiser som besatte.

    Vakre sommerbilder! Jeg lengter så etter vår at jeg holder på å bli sprø...
    Ha det godt!
    Klem, Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit!
      Neste tirsdag er vi med. Skrekk og gru. Har lyst til å grave meg ned.
      Ha det godt og god natt!
      Klem Anne

      Slett
  2. Ljuvliga bilder...nu får våren snabba på lite här :)
    Ha en fin vecka!
    Kram Titti

    SvarSlett
  3. Da må jeg se neste programmet neste gang! Linerla har vært på besøk hos oss også, og den sliter nok litt i år. Tre rødstruper trippet utenfor i morges. Det våres raskt nå!

    SvarSlett
  4. Beautiful photos, what lovely flowers.
    Greetings from Lisbon
    Maria de
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    SvarSlett
  5. Det smelter ganske fort nå, så vi får håpe linerla berger seg.
    Spennende kombinasjon med gressløk og maldonsalt :-)

    SvarSlett
  6. Gleder meg til å se hagen din på tv, har tatt opp programmet. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  7. Så spennende det skal bli å se fra hagen din neste tirsdag. Det gleder jeg meg til!
    Det var et linerle-par innom hagen min i dag, men de virket ikke så fornøyde med all snøen og forsvant videre til naboen. Spørs om det er noe bedre forhold der ;)
    Men våren er på vei nå. Og da er sommerbildene dine fine å se på så lenge, for i år er det mye snø som skal smelte før hagen titter fram.

    SvarSlett
  8. Hej Anne!

    Tänk att vanlig gräslök är så vacker, jag har länge tänkt plantera både den vita och den lila gräslöken i trädgården, jag gillar dem verkligen.

    Stackars lilla sädesärla, hoppas den överlever, efter sin långa flygtur behöver den massor av energi.

    Kram!

    SvarSlett
  9. Hej Anne!
    Har inte sett sädesärlan ännu, men blev så glad för att rödhaken hälsade på. Ser så fram emot att se programmet från din trädgård, tittar på de andra avsnitten också, tack för att du länkar. Det är ett riktigt trevligt program. Solen fortsätter att värma upp jorden, så det tittar fram nya växter varje dag.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  10. Trodde først det var noe galt med hukommelsen, men heldigvis ikke. Programmet fra Norkjosbotn var bra.
    Må få med oss programmet på tirsdag.
    Her har vi fortsatt dyp tele, og is på dammene. Linerla er også:-)
    Nyt våren/Eirin

    SvarSlett
  11. Hej Anne!
    Stackars sädesärlan (som vi kallar den i Sverige), det låter som den kommit alldeles för tidigt. Jag hoppas den klarar sig. Jag har ännu inte sett den men hört flera som gjort det. Härliga bilder. Trollius hade jag förut men dom har försvunnit med åren. Vacker mild gul färg på din.

    Ha en fortsatt fin vecka!
    /Anita

    SvarSlett
  12. Jeg måtte lige slå linerla op, og fandt ud af, at det er en vipstjert.
    Dejlige blomsterbilleder! Jeg glæder mig til at se din have på tv.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  13. Sikke mange, skønne krukker du har!
    God dag til dig,

    ทางเข้า D2BET**

    SvarSlett